6090401609 |
Espais que Eduquen, Patis per a tothom. Itinerari Formatiu |
2021-2022 |
Grup de treball. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
31/1/2022 - 30/5/2022 (30 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
CRP del Segrià |
|
Pius XII, 4 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El pati és un espai capaç de desenvolupar múltiples dimensions que connecten l'espai, el joc i el moviment amb la descoberta del món, tant social com físic. Cal doncs, un bon acompanyament pedagògic per tal fer una bona conceptualització, utilització i organització d'aquest espai que ens ajudi a reforçar i potenciar elements claus pel desenvolupament cognitiu i els processos d'aprenentatge.
No es pot plantejar una transformació del pati sense aquesta reflexió pedagògica per art del claustre, però també de tota la comunitat educativa.
|
| |
Objectius |
1- Analitzar amb visió crítica el patis dels centres i conèixer les potencialitats dels espais i les possibles transformacions amb sentit pedagògic.
2-Dinamitzar la comunitat educativa per integrar-la en el projecte pati i la seva transformació
3- Establir les llavors de coneixement clau i els continguts per a dur a terme un bon projecte pati
|
| |
Continguts |
1. Com podem pensar un projecte de pati ?. La transformació dels espais exteriors de l'escola no només són físics, el canvi és fruit d'una reflexió pedagògica al voltant de l'escola que volem i, per tant va lligat a una voluntat i una adequació dels mètodes pedagògics que duguin a recolzar-se en l'espai exterior com un espai d'aprenentatge vivencial.
2. Usos i valors del pati. El nostre pati: un espai coeducatiu, inclusiu, lúdic i sostenible
3. Renaturalització dels patis escolars. Amb la renaturalització dels espais escolars no només vol promoure la cura del medi ambient desenvolupant ambients més sostenibles i resilients, sinó també tot el potencial pedagògic que pot tenir aquesta acció comunitària.
4. Neurociència I disseny de patis escolars. Com repensar i redefinir el procés de transformació i renaturalització del pati tenint en compte la neurociència.
|
| |
Formador/a |
Maria Bañeres Farrero
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
- Aprofitament en termes d'aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent.
- Transferència immediata a la pràctica docent dels aspectes relacionats amb els continguts de l'acció formativa.
- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les dinàmiques individuals i grupals en relació amb
l’aprofitament i la posterior implementació al centre.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
31/01/2022 |
1730 |
2030 |
Sessió 2 |
dilluns |
14/02/2022 |
1730 |
2030 |
Sessió 3 |
dilluns |
14/03/2022 |
1730 |
2030 |
Sessió 4 |
dilluns |
04/04/2022 |
1730 |
2030 |
Sessió 5 |
dimarts |
30/05/2023 |
1730 |
2030 |
|
| |